Continurooster

OBS ’t Montferland heeft vanaf 24 augustus 2015 een continurooster. Dit wil zeggen, dat alle kinderen op school eten en pauzeren. Het eten gebeurt in de klas onder begeleiding van de eigen leerkracht. De schooltijden met het continurooster zijn als volgt:

Maandag 8.30 - 14.15 uur
Dinsdag 8.30 - 14.15 uur
Woensdag 8.30 - 12.30 uur
Donderdag 8.30 - 14.15 uur
Vrijdag 8.30 - 14.15 uur

Er wordt gezamenlijk met de leerkracht in de klas gegeten en gedronken. Er wordt voor de lunch ongeveer een kwartier uitgetrokken. Omdat het ene kind meer tijd nodig heeft om te lunchen dan het andere wordt soepel met de lunchtijd omgegaan. De kinderen kunnen iets langer dooreten als dit nodig is.

De lunchtrommel

De lunchtrommel is voorzien van een naam en groep van het kind en bevat een gezonde lunch. Een voorbeeld van een gezonde lunch is: twee of drie boterhammen met gezond beleg, een zuiveldrank en fruit. U moet er rekening mee houden dat de kinderen ook een kleine-pauze hap meenemen. Snoep tijdens de lunch is niet toegestaan.

Schoolmelk

Ouders kunnen een abonnement nemen bij Campina via www.campinaopschool.nl. De ouder hoeft alleen het aanmeldingsformulier in te vullen op de website en de melk wordt op school bezorgd. Campina schoolmelk zorgt voor een gezonde onderbreking van een intensieve dag op school. De zuiveldrank wordt gekoeld.

Bij het nuttigen van de lunch hoort een aantal regels of manieren die de leerkrachten en kinderen toepassen. U kunt deze regels en afspraken lezen in het protocol Continurooster.

Deze website is gerealiseerd door Heutink ICT