Oudercommissie

Wat is een oudercommissie?

Elk schooljaar worden op school weer leuke, niet-lesgebonden activiteiten georganiseerd.
Gezien de drukke lesprogramma’s, is het voor de leerkrachten niet haalbaar om deze volledig zelf te organiseren. Daarom kent onze school een Oudercommissie (OC) die wordt gevormd door een groep enthousiaste ouders.

De OC ondersteunt het schoolteam bij de organisatie van activiteiten.
Naast de ouders is ook het schoolteam vertegenwoordigd in de OC.
Twee vaste leerkrachten komen elke maand voor overleg met de ouders samen.

Wat doet een oudercommissie?

De OC is een Vereniging, ingeschreven als “stichting” bij de Kamer van Koophandel. Hierdoor heeft de OC een eigen geldstroom en wordt de ouderbijdrage uitsluitend besteed aan activiteiten die voor de kinderen georganiseerd worden.

Denkend hierbij aan:

• Cadeautjes voor de leerlingen van groep 1 t/m 4 tijdens Sinterklaas
  • Het aankleden van de school in verschillende thema's
  • Afscheidavond van groep 8
  • Carnavalsfeest
  • Sport en speldagen
  • Paasontbijt

De OC-leden bereiden de activiteiten voor, maar vaak kunnen andere ouders helpen! Wilt u benaderd worden als hulpouder? Geef u dan op via oc.montferland@paraatscholen.nl

Waarom een ouderbijdrage?

Onderwijs in Nederland is gratis, maar zonder financiële bijdrage zijn de leuke activiteiten voor de kinderen op school niet mogelijk. Van de ouders wordt dan ook ter bekostiging een vrijwillige ouderbijdrage gevraagd. Rond oktober krijgt u via de mail een betalingslink hiervoor.

Gelukkig is de vrijwillige ouderbijdrage voor de meeste ouders betaalbaar, voor sommigen echter niet. Via de gemeente kunt u eventueel in aanmerking komen voor een aparte bijdrage hiervoor.

Wat is een jaarvergadering?

Ieder jaar wordt er een jaarvergadering georganiseerd. Samen met het team kiezen we een thema, waarvoor een spreker gevraagd wordt. Ook worden dan het financiële en secretariële jaarrapport van de OC gepresenteerd. U kunt er dan vragen over stellen.

Als u meer wilt weten over de OC, spreek dan één van de leden aan of mail de leden.
De mailadressen zijn te vinden bij de lokalen van groepen van uw kind.

Op dit moment bestaat de oudercommissie uit:

Daisy van der Laan Voorzitter
Fabiola te Winkel Secretaris